Prof. Dr. Andreas Frey


Prof. Dr. Andreas Frey

Prodekan der Fakultät Informatik

Raum: B005
Lehrgebiet: Flugzeuginformatik und Avionik
Fakultät: Fakultät I

Vita


  • Seit 2010 an der THI
  • 2013 - 2021 Prodekan der Fakultät Elektrotechnik und Informatik
  • 2003-2010: Bayerische Motorenwerke AG:  Entwicklungsingenieur E/E Architektur für Fahrdynamiksysteme
  • 1998-2005: UniBw Neubiberg: Promotion Dr.-Ing.
  • 1996-1998: DASA: Software-Ingenieur für den Main Computer des Tornado Kampfflugzeugs
  • 1989-1994: UniBw Neubiberg: Studium der Luft- und Raumfahrttechnik

Publikationen

2022
SKOTNIK, Nathalie und Andreas FREY, 2022. An Approach towards Reusability in Hybrid Avionic Software Development by Using a Unified Graph Representation of the Software System. In: DASC 2022 Conference Proceedings. Piscataway (NJ): IEEE. ISBN 978-1-6654-8607-1. Verfügbar unter: https://doi.org/10.1109/DASC55683.2022.9925888
FREY, Andreas und Despoina POURTOULIDOU, 2022. Lessons learned during a blended training for new employees in aerospace companies. In: JÄRVINEN, Hannu-Matti, Santiago SILVESTRE, Ariadna LLORENS, Balàzs NAGY, José Miguel QUIÑONES und Ernests EDVARDS ZALITIS, Hrsg. SEFI 2022: 50th Annual Conference of The European Society for Engineering Education: Proceedings. Barcelona: Universitat Politècnica de Catalunya, S.1462-1473. ISBN 978-84-123222-6-2. Verfügbar unter: https://doi.org/10.5821/conference-9788412322262.1257
2021
POURTOULIDOU, Despoina und Andreas FREY, 2021. Blended learning in aerospace companies’ training course: conversion of a classroom-based training to blended format. In: HEISS, Hans-Ulrich, Hannu-Matti JÄRVINEN, Annette MAYER und Alexandra SCHULZ, Hrsg. Blended learning in engineering education: challenging, enlightening - and lasting? SEFI 2021 49th Annual Conference : proceedings. Brüssel: SEFI, S.1171-1179. ISBN 978-2-87352-023-6. Verfügbar unter: https://www.sefi.be/proceedings/?conference=2021-berlin-isbn-978-2-87352-023-6
2020
POURTOULIDOU, Despoina und Andreas FREY, 2020. Developing a Joint Training Course for German Aerospace Companies: Cooperation and Co-Design of Customer Oriented Training Material. In: Proceedings of ‏The 2nd International Academic Conference on Teaching, Learning and Education. Vilnius: Diamond Scientific Publishing, S.44-52. Verfügbar unter: https://www.doi.org/10.33422/2nd.tleconf.2020.11.63
2019
POURTOULIDOU, Despoina, Fabian STEGER, Uli BURGER, Harald GÖLLINGER, Ludwig KÖNIG, Erwin OBERMEIER, Hans-Georg SCHWEIGER und Andreas FREY, 2019. Mission-framed Project-based Learning and Teaching: integrating an Electric Powertrain into a Motor Glider. In: NAGY, Balázs Vince, Mike MURPHY, Hannu-Matti JÄRVINEN und Anikó KÁLMÁN, Hrsg. Varietas delectat… Complexity is the new normality: SEFI 47th Annual Conference Proceedings. Brüssel: SEFI, S.879-888. ISBN 978-2-87352-018-2. Verfügbar unter: https://www.sefi.be/proceedings/?conference=2019-budapest-isbn-978-2-87352-018-2
2011
AHRENS, Dirk, Andreas FREY, Andreas PFEIFFER und Torsten BERTRAM, 2011. Objective evaluation of software architectures in driver assistance systems: methods–quality model–metrics. Computer Science - Research and Development, 28(1), 23-43. ISSN 2524-8529. Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/s00450-011-0185-x